Vervolgcursus
Na het volgen van een basiscursus of -opleiding heb je al een goede ondergrond om professione(e)l(er) om te gaan met mensen met hersenletsel. Na enige praktijkervaring ontstaat vaak de behoefte om wat dieper in te gaan op een bepaald thema. Daarnaast is er ook vroeg of laat ook vaak de behoefte om te werken aan de hand van een bepaalde begeleidingsmethode of -model. In een vervolgcursus van AXON Leertrajecten verdiepen we je kennis en vaardigheden. Aan de hand van eigen casuïstiek kun je na de cursus meteen aan de slag.- Werken met het begeleidingsmodel Hooi op je vork
- Oplossingsgericht werken
- Cognitive Disabilities Model
- Basistraining MAF-coach NAH
- Werken met het begeleidingsmodel Demenzien
- SOS-NAH als instrument bij hulpvraagverduidelijking
- Verminderd ziekte-inzicht bij mensen met hersenletsel
- Werken met de ondersteuningsroute ‘Eigen Weg’ (5800)
- Ondersteunen van mensen met niet-aangeboren hersenletsel en hun naasten bij rouw en verliesverwerking
- Professioneel omgaan met agressie bij cliënten met hersenletsel
- Professioneel omgaan met psychiatrische stoornissen
- Professioneel omgaan met emotionele veranderingen
- Professioneel omgaan met verslaving bij mensen met hersenletsel
- Professioneel omgaan met impulscontrolestoornissen
- Werken met het gezinssysteem bij hersenletsel
- NAH: Professionele gespreksvoering met de cliënt in de individuele en groepssetting
- NAH: Effectief begeleiden van argwaan
- NAH en seksualiteit/intimiteit
- NAH en communicatiebeperkingen
- NAH: Effectief begeleiden van de cliënt in de groep
- Zingevingsvragen en ethische dilemma’s bij NAH
- Kinderen voorbereiden op de gevolgen van hersenletsel bij een ouder
- De partner leren omgaan met de gevolgen van hersenletsel
- Effectief begeleiden van clienten met geheugenproblemen
- De kunst van het methodisch werken